Podtorza betonowe Rialex SEMS

ProducentRialex Crane Systems

W celu wyeliminowania mankamentów związanych z tradycyjnym, sztywnym mocowaniem szyn do betonowego podłoża firma Rialex Crane Systems wdrożyła opracowany przez siebie system elastycznego mocowania szyn SEMS Rialex, który jest rozwiązaniem alternatywnym do propozycji zagranicznych.

System polega na zastosowaniu specjalnych klem zapewniających pewność mocowania przy zachowaniu możliwości bocznej regulacji ułożenia szyn oraz elastycznych podkładek miejscowych montowanych pod stopę szyny. Podkładki tłumią drgania dynamiczne, wibracje i hałas oraz przekazują korzystny rozkład obciążeń na konstrukcje.

Klemy, wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości, kute są w matrycach, co w znacznym stopniu podwyższa parametry wytrzymałościowe wyrobu. Innowacyjność naszego rozwiązania oraz bardzo dobra jakość materiałów wykorzystanych do produkcji SEMS pozwala na budowę torowisk wysokiej jakości, dostosowanych do różnych obciążeń i grup natężenia pracy. Okres użytkowania tych torowisk jest znacznie dłuższy niż w przypadku torowisk tradycyjnych.

Elementy SEMS:

 
KLEMA składająca się z trzech części:

  • podstawy (poz. 2), która posiada gniazdo pod śrubę (poz. 2a) i jest spawana do blachy (poz. 1) mocowanej do betonowego podtorza;
     
  • łapki dociskowej (poz. 5), która przesuwa się po podstawie, posiada zamocowany w gnieździe elastyczny nosek (poz. 5a), dociska i mocuje szynę na podtorzu;
     
  • śruby młoteczkowej o wysokiej wytrzymałości (poz. 3) z podkładką i nakrętką (poz. 6, 7), łączącej podstawę z łapką dociskową;
     
  • elastyczna podkladka (poz. 4);
Wady tradycyjnego mocowania szyn na sztywno: Zalety SEMS Rialex:
  • nadmierne zużycie kół,
  • nadmierne zużycie główki szyn,
  • poluzowanie śrub mocujących,
  • nieprostoliniowość toru,
  • pęknięcia szyn w miejscach styku.
  • równomierny i osiowy rozkład naprężeń pod szyną;
  • silne tłumienie hałasu i drgań dynamicznych;
  • korzystny rozkład obciążeń miejscowych
  • możliwość bezstykowego łączenia szyn;
  • zwiększenie komfortu obsługi suwnicy z kabiny dzięki silnemu tłumieniu drgań i hałasu;
  • zwiększenie żywotności kół jezdnych szyn oraz mechanizmów suwnic poprzez eliminację dynamicznego oddziaływania styków szyn, co jest szczególnie istotne dla suwnic wyposażonych w układy elektroniczne.
  • możliwość wykonania rektyfikacji torowiska bez prac spawalniczych oraz szybka i sprawna korekta rozstawu szyn

Przykładowe realizacje:

Podtorza betonowe Rialex SEMS

Jesteś zainteresowany tym produktem?

Wypełnij poniższy formularz zapytania ofertowego, a my przygotujemy ofertę.
Zobacz także pozostałe formularze zapytań dla innych produktów.

Powrót

Copyright © 2009-2013 Rialex Crane Systems Serwis wykorzystuje Coltrino CMS Realizacja Misme New Media